Sunday, July 3, 2011

Tak pernah kurasakan begini setiap kali aku menyambut ulang tahun kelahiran. Tapi kali ini, hati ini terasa begitu sepi. Kepiluan menusuk hati... Mengapa hati ini tiba-tiba sayu.... Umum tidak tau di tengah keriuhan, galak teman-teman menghulur ucapan.. hati ini, diri ini menangis, merintih, berlinangan airmata mengenang nasib diri.

Mengimbau kenangan lalu yang penuh kegembiraan, ketenangan & kebahgiaan. Kini semua itu pergi menjauh meninggalkan aku dalam keperitan, kekalutan, keresahan dan ntah apa lagi perasaan, yang pasti semuanya menjengkelkan.

Orang tidak tau hatiku berduka di saat bibir menguntum senyuman, mata meriak kegembiraan. Mereka tidak tahu, hati ini pilu, jiwa ini resah, diri ini merindu saat-saat manis yang penuh erti dalam hidupku. Mereka juga tidak sedar, insan ini berduka, berjuang sendirian, membina kekuatan diri yang semakin hilang.

Insan ini sedang bergelut untuk mendapatkan hak ... hak ke atas dirinya, yang telah diragut sekelip mata, dibawa pergi  ntah ke mana. Insan ini berhak hidup bahagia, membina jati dirinya semula.

No comments:

Post a Comment