Monday, March 14, 2011

Tipu di Mana-mana Aje .... Awas, Jangan Jadi Mangsa !!!

Tak lama lagi keputusan SPM akan diumumkan ... Berdebar gak rasa hati ni, maklum salah seorang anak umi turut terlibat. Dalam tempoh tu, bertimbun dah surat  tawaran dari kolej2 yang tumbuh bak cendawan di negara kita ni. 

Macam-macam kursus yang ditawarkan, macam-macam kemudahan yang diwarwarkan, semuanya untuk menarik perhatian kita semua. Apa pun umi harap kepada yang berminat nak mendaftarkan anak masing-masing ke kolej swasta berhati-hatilah ye. Jangan ada lagi yang tertipu ngan ejen-ejen yang ingin mengaut keuntungan berlipat kali ganda. Sebagaimana yang heboh diperkatakan & berlaku di salah sebuah kolej di N9 baru-baru ini. Oleh kerana ingin mengaut keuntungan ejen telah mendaftarkan pelajar dengan bayaran antara RM1000 - RM2500, walhal bayaran pendaftaran untuk kemasukan pelajar ke kolej tersebut hanyalah RM300.

Nasihat umi, kalau sesiapa yang berminat ngan kursus-kursus yang ditawarkan oleh mana-mana kolej, cuba dapatkan sendiri alamat kolej dan berurusan terus ngan pihak pentadbiran kolej

No comments:

Post a Comment